Marketing szeptany - Forma reklamy w sieci

Marketing szeptany - Forma reklamy w sieci

Choć nazwa marketing szeptany pojawiła się dopiero niedawno, sama idea istniała tak naprawdę dużo wcześniej. Ludzie od zawsze polecają sobie swoje ulubione produkty, wymieniają opinie na ich temat, a także opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z daną firmą czy usługą przez nią oferowaną. Obecnie ta forma reklamy polega na dokładnie tych samych działaniach, jednak są one prowadzone w sieci. 

Marketing szeptany polega na promocji produktu za pomocą dyskusji prowadzonej na jego temat. Wymiana opinii oraz doświadczeń z nim związanych szybko zwiększy jego popularność wśród internautów, a także korzystnie wpłynie na jego rozpoznawalność na rynku. Do takich działań zalicza się wszelkie rozmowy prowadzone w sieci, zarówno jawne, jak i niejawne. Jawny marketing polega na promowaniu produktu przez ambasadora marki, który wprost go chwali i rekomenduje. Działania niejawne to natomiast wpisy pojawiające się na forach internetowych, blogach, a także komentarze oraz rekomendacje. Pierwszy z wymienionych sposobów nieco przypomina klasyczną reklamę, którą można zobaczyć w telewizji lub usłyszeć w audycji radiowej. Drugi jest znacznie bardziej dyskretny, niemal nie wyczuwa się tutaj działań marketingowych, jednak są one jak najbardziej obecne. W przypadku tradycyjnego sposobu promowania produktu, jego twórcy często posądzani są o brak uczciwości i naginanie prawdy na jego temat. W przypadku niejawnych działań marketingowych reklama jest na tyle subtelna, że niemal niezauważalna. To sprawia, że jej odbiorca szybko zapamiętuje zalety rekomendowanego produktu lub usługi, nie zdając sobie sprawy z tego, że były to działania w pełni zamierzone. Co więcej, większość ludzi nie sugeruje się tradycyjną reklamą podczas dokonywania wyboru w kwestii zakupów. Najczęściej decyzja podejmowana jest na podstawie rekomendacji członka rodziny, znajomego lub innej osoby, której jesteśmy w stanie zaufać. Klienci, którzy już wypróbowali dany produkt, zdecydowanie należą do tej grupy, dlatego to właśnie ich opinie najbardziej wpływają na nasz ostateczny wybór. 

Wszystko wskazuje na to, że w dzisiejszych czasach niemal wszystko odbywa się za pomocą internetu. Tak też jest z reklamą, dlatego warto postawić na metodę, która z pewnością doskonale spełni swoją rolę i pomoże nie tylko zwiększyć sprzedaż produktu, który rekomendujemy, ale również korzystnie wpłynie na wizerunek firmy i skutecznie wzmocni jej pozycję na rynku.

 

Więcej informacji na https://www.technetium.pl/oferta/marketing-szeptany.html.

Opinie (0)

Zobacz firmy

Notariusz Podkarpacie

Leopolda Lisa-Kuli 18/13
35-025 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Klinika medycyny estetycznej Warszawa

Gruszek i Jabłuszek 7
05-502 Piaseczno

Średnia Ocena

5/5
Allecoudent Stomatolog

Głogowska 109
60-266 Poznań

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Zniżki na bilety lotnicze

Zniżki na bilety lotnicze

Kartony zbiorcze - jak można je wykorzystać?

Kartony zbiorcze - jak można je wykorzystać?

Zabawa z farbami

Zabawa z farbami