Dlaczego warto mieć umowę SLA?

Dlaczego warto mieć umowę SLA?

Umowa SLA gwarantująca poziom świadczenia usług, to dokument, o który powinna zadbać każda nowoczesna firma korzystająca z usług profesjonalnej agencji interaktywnej. Taka umowa jest czymś znacznie więcej niż tylko zapewnieniem, że dostawca w odpowiednim czasie zareaguje na zgłoszenie awarii. To także ochrona wizerunku firmy oraz zabezpieczenie przed utratą zysków. Dlaczego umowa SLA jest tak ważna i co określa?

Umowa SLA - co zawiera?

Standardowa umowa SLA powinna zawierać przede wszystkim czas reakcji i czas naprawy. Ten pierwszy, określa w jakim terminie od zgłoszenia przez klienta awarii, dostawca usług przystąpi do działań pozwalających przywrócić usługę do właściwego stanu. Czas naprawy to z kolei moment, w jakim deklaruje uporanie się z awarią. Oczywiście, podstawowym założeniem umów SLA jest, aby te czasy były jak najkrótsze. Oznacza to, że klient nie będzie musiał oczekiwać w nieskończoność aż ktoś zajmie się jego problemem. Taka umowa gwarantuje możliwość obsłużenia poza kolejką. Umowa powinna określać również w jaki sposób będą zgłaszane problemy (może to być dokonywane poprzez specjalny system) oraz w jaki sposób będzie prowadzony nadzór na stroną.


Jakie są zalety posiadania umowy SLA?

Umowa SLA to przede wszystkim wsparcie dostawcy usług, dzięki któremu nie zostaniemy w nieprzewidzianej sytuacji pozostawieni sami z problemem. Niedziałający przez kilka godzin lub dni sklep internetowy czy strona, to ryzyko poważnych strat i wydatków dla firmy, a także pogorszenia jej wizerunku. Który użytkownik chciałby korzystać z serwisu lub robić zakupy w sklepie, który jest przez długi czas niedostępny? Inwestując w umowę SLA można temu łatwo zapobiec.

Na co zwrócić uwagę wybierając umowę SLA?

W przypadku umów SLA ważna jest nie tylko sama deklaracja szybkiej reakcji i naprawy, ale również nadzór nad usługą. Warto więc skorzystać z oferty profesjonalnych i odpowiedzialnych firm jak Agencja Interaktywna Argonium. Klienci otrzymują w tym przypadku również hosting, który umożliwia bieżące monitorowanie poprawności działania systemu, przez co wszelkie błędy i nieprawidłowości mogą zostać wykryte zanim dojdzie do poważnej awarii.

Opinie (10)

Maciek

2021-09-03 09:21:40

Adres IP:

*.*.*.65

Umowa SLA to obustronne korzyści, ale przede wszystkim zabezpieczenie dla naszej witryny.
Marcin

2020-04-15 09:31:32

Adres IP:

*.*.*.55

Niestety ale doświadczyłem na własnej skórze skutków takiego nie dopatrzenia jakim jest brak SLA, wyszedł tutaj też bardziej brak profesjonalizmu ze strony firmy obsługującej niż jakieś zamierzone działania na moją nie korzyść. Ostatecznie jednak, bez żadnego zapisu na ten temat w umowie to ja ucierpiałem na tej sytuacji.
Kadas

2020-04-14 19:04:15

Adres IP:

*.*.*.89

Też ważne aby jasno naświetlić zalety takiego zabezpieczenia jakim jest SLA dla klienta, ja stosunkowo nie długo działam jako sprzedawca online i trzeba było mnie trochę przekonywać, za to szybko utwierdziłem się w dobrym wyborze widząc jak to w praktyce działa. Usługi dla mnie świadczy firma Argonium, polecam.
Info

2020-04-14 15:33:52

Adres IP:

*.*.*.23

Umowa SLA w sklepie online dobrze działającym to zabezpieczenie bo sklep powinien działać bezbłędnie i mieć gwarancję. Co ważne umowa SLA jest kluczowa jezeli w sklepie są rozbudowy i zmieny - zawsze może coś działać źle co nie wyszło w testach i tutaj szybkość działania ma kluczowe znaczenie - ta szybkość jest zawarta w umowie SLA
Maciek

2020-03-07 07:56:19

Adres IP:

*.*.*.97

Jeśli chodzi o obsługę sklepów online i SLA - polecam ludzi z Argonium. Współpracujemy od moich pierwszych kroków jako sprzedawcy co pozwala mi unikać wielu problemów i rozwijać się.
Katarzyna

2019-10-26 07:15:26

Adres IP:

*.*.*.119

Polecam Argonium Rzeszów.
Waldek

2019-10-05 07:53:08

Adres IP:

*.*.*.80

W Argonium od zawsze wysoki poziom świadczonych usług.
Bogdan

2019-04-28 23:11:41

Adres IP:

*.*.*.40

Taka umowa też bardzo odciąża Nas od natłoku obowiązków związanych z prowadzoną sprzedażą, ja słysząc o tym zabezpieczeniu podjąłem próby samodzielnego monitorowania swojego sklepu jednak szybko sprawę oddałem w ręce fachowców. Dla małych podmiotów pogodzenie tych wszystkich czynności jest moim zdaniem nie możliwe, a na pewno mało skuteczne.
Adam

2019-01-09 04:35:59

Adres IP:

*.*.*.185

Warto mieć umowę SLA w sklepie online - nie jest to duzy koszt w przypadku problemów oraz rozbudów
Jerzy

2018-11-27 07:43:08

Adres IP:

*.*.*.74

Umowa SLA w sklepie online to najlepsze rozwiązanie.

Zobacz firmy

HASBORG producent maszyn cukierniczych

Rakszawa 508
37-111 Rakszawa

Średnia Ocena

5/5
Leasing drukarek DMD

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Mikron części zamienne do elektronarzędzi

Wierzbna 257A
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Sprzedawcy fotelików znów atakują Smart Kid Belt

Sprzedawcy fotelików znów atakują Smart Kid Belt

Kluczowa rola worków kontenerowych w przemyśle

Kluczowa rola worków kontenerowych w przemyśle

Prawo ubezpieczeniowe: aspekty prawne ubezpieczeń i odszkodowań

Prawo ubezpieczeniowe: aspekty prawne ubezpieczeń i odszkodowań